otrdiena, 2009. gada 28. jūlijs

Inlains. 2: Ko vēl vajadzētu ņemt vērā.

Tagad, kad tehniskā daļa ir skaidra - mazliet no estētiskās.
Kad jūti kameru, pārzini pogas un cipariņus, var sākt domāt par to, kur un kāpēc atrasties bildējot attiecīgo personu un triku.

Visvienkāršākais veids kā iemācīties bildēt trikus, ir pētot jau gatavās bildes.
Protams vislabāk būtu sadabūt kādu labu inline žurnālu taustāmā formātā.
Kā Be-mag, Daily Bread, Theconference bezmaksas žurnālu vai
ONE.
Daily Bread gan būs mazliet grūtāk sameklēt ņemot vērā, ka tos vairs neražo, bet
tieši Daily Bread bija žurnāls ko pētot es uzaugu, tādēļ no tā esmu ietekmējies visvairāk. Varbūt iespējams aizņemties no kāda, kam mājās stāv pāris eksemplāri.
Tagad priekšroku dodu žurnālam Be-mag, ņemot vērā to, ka tam reizi gadā iznāk photoissue kurš ir veltīts
tieši skatephoto, labākajām bildēm, fotogrāfiem, viņu tehnikai un intervijām. No tā visa var daudz iespaidoties.
Nākamajā vietā es lieku online bildes.
Sākot no Be-mag nedēļas bildēm, global connection beidzot ar rakstiem un lasītāju iesūtītajām bildēm.
Senāk tas likās liels gods, ja viņi Tavu bildi izvēlas par lasītāja bildi, bet tagad, visas pasaules bilžu līmenim ceļoties, tā ir ikdienā sastopama parādība. Tomēr joprojām patīkami.
Vienmēr der papētīt Taktikas un TheRolling nedēļas bildes, ar iespēju vērtēt un komentēt tās, kā arī lasīt komentārus.
Ja ir interese vienmēr var pajautāt, kā un kāpēc attiecīgā bilde uzņemta.

Gan jau kāds laipni paskaidros.
Plus visas pārējās iedomājamās mājaslapas, kas ir veltītas inlainam.

Kas vēl ir svarīgi?
Kompozicionālā ziņā- lai ir redzams ieskrējiens un nosēdiens. Vēlams abi, bet ņemot vērā zemos leņķus un dažādu spotu augstumu, svarīgākais ir nosēdiens.
Nosēdienam ir jābūt. Citādi cilvēks atkal karājas gaisā..
Nosēdienam nav obligāti jābūt redzamam kā grīdai, vai pamatnei, tas var atrasties aiz kāda šķēršļa, tomēr skatoties uz bildi vajadzētu uzreiz saprast kur triks ir piezemēts(varēja tikt piezemēts).
Citādi tas tikpatlabi atkal karājas gaisā..

Svarīgi ir redzēt visu spotu, piemēram ja tā ir ļoti gara truba, un skeiteris to noslaido visu.
Katra bilde ir stāsts. Un viens metrs trubas ar čali virsū to pilnībā nepastāstīs.
Roberts P. Fs Fulltork.
Svarīgi ir redzēt triku, tā lai saskatāms- ko tieši dara skeiteris. Slaido vai lec, vai vienkārši ripinās kautkur, tāpēc sevi cienošam skate fotogrāfam vajadzētu zināt un saprast trikus.
To iespējams uztrennēt arī skatoties inlain filmas. Atkal ļoti daudz var atrast onlainā. Plus arī skeitparka kastītes, vai soliņa deldēšana palīdz šajā jomā.
Bet ļoti labi būtu dabūt kādus dvd, man patīk taustāmas lietas.

Nav obligāti jāmāk pašam attiecīgo triku izpildīt, taču ir jāzin kurā mirklī tas izskatīsies vislabāk, no kurienes uz kurieni notiks kustība un kādā leņķī atradīsies pats izpildītājs attiecībā pret kameru.

Lielākoties katram trikam ir viens moments, kad tas izskatās vislabāk, piemēram lecot gapu, ir viens moments kurā skeiteris atrodas visaugstākajā punktā.
Vai visstilīgāk saķēris slidas.
Vienmēr daudz ir atkarīgs no leņķa ko izvēlas fotogrāfs.
Katram leņķim šis punkts atradīsies mazliet citā vietā. Bet kattreiz tieši tas ir tas punkts kurā Tu gribēsi nospiest pogu.
Tāpēc fotogrāfam triks jāredz kā skeiterim, bet jāparāda savās bildēs vēl labāk.
Konsta, Fs Full Torq
Lai liktu spotam izskatīties augstākam inlaina fotogrāfi bieži lieto platleņķa objektīvus.
Piemēram maza apmalīte izskatīsies ceļa augstumā pareizi lietojot platleņķi.
Vai arī ar platleņķa palīdzību var kadrā ietvert vairāk telpas kā ar šauro. Gadījumos kad nav kur tālāk atkāpties, vai kautkas traucē.


Esmu atklājis, ka tur kur ir patiešām lieli augstumi un attālumi, labāk izskatās šaurāks objektīvs, jo platais pataisītu skeiteri par gandrīz nesaskatāmu punktiņu bildē, kamēr spots paliek ļot grūti saprotams.
Tikmēr šaurais gals liek visam izskatīties dabīgākam un piemēram augstajai kantei, izskatīties vēl augstākai, jo slaidotājs pats uz tās atrodas mazliet sarāvies.

Visbiežāk es bildēju no lejas uz augšu.
Tas liek pazust nevajadzīgiem krūmiem un ēkām aiz muguras, izceļ cilvēku vairāk.
Tādā veidā bildējot arī spots izskatāS augstāks, tas savukārt izceļ triku.
Bet ne vienmēr.
Kā parasti -katrā situācijā, visi apstākļi mainās.
Tāpēc nedēļas foto bildēšana kattreiz izvēršas par nelielu piedzīvojumu, īsto kadru meklējot.
Raimonds Prūsis - Ao Top Acid
Vēl jāņem vērā, ka bildē ir jāredz kaut masdrusciņ skeitera seju.
Kaut masdrusciņ, tomēr tas asociē attiecīgo bildi un triku ar attiecīgo personu.
Tāpēc ir ļoti rūpīgi jāizvēlas leņķis no kura bildēt attiecīgo triku, un katram trikam tas var izrādīties citādāks, pat tajā pašā spotā.
Piemēram, ja sanāk bildēt triku spotā, izmantojit dabisko gaismu. Un nevar bildēt pret sauli, tad sanāktu tikai siluets, tāpēc var pārvietoties uz pretējo pusi, un palūgt lai skateris izpilda kādu citu triku.
Tā ir gadījies, piemēram bildējot vienu triku es galvā iztēlojos citu, un ja paveicas un skeiteris var to izpildīt, var izdoties pat trīsreiz labāka bilde par sākumā iecerēto.
Tieši tā bija ar pirmo bildi iepriekšējā rakstā.

Ļoti daudz no visa šī procesa notiek Tavā galvā, tāpēc vienmēr vajag domāt līdzi tam ko dari.

Es cenšos ielikt katrā kadrā tieši tik cik vajadzīgs lai saprastu triku, redzētu nosēdienu, ja iespējams arī ieskrējienu.
Plus vēl šo to apkārtnē redzamu, bildēšanas vērtu. Kautko interesantu.
Tomēr mēģinu sekot līdzi lai kadrā nav par daudz. Lai viss saplūst, bet inlains nepazūd.

Konsta Latvija
P.s. Spied uz bildēm ja vēlies tās komentēt, redzēt sīkāku aprakstu vai vienkārši apskatīt lielākā izmērā.

1 komentārs: