otrdiena, 2009. gada 11. augusts

Pop-up Flash - not so bad.

Uzminiet kādu gaismu es izmantoju lai radītu šo bildi??



Tieši tā- iebūvēto zibspuldzi!!
Manas domas par šo vienmēr klātesošo, bet reti izmantoto iebūvētās gaismas zibsni un tā labajām īpašībām.

Liela daļa fotogrāfu (maigi sakot) neatbalsta iebūvētās zibspuldzes izmantošanu.
Viens no iemesliem ir tas, ka lielākā daļa no tiem kas tikai tās atbalsta, diemžēl nerada īpaši skaistas bildes..
Piemēram ejot pa zoodārzu un redzot kārtējo 400D ar 18-55 objektīvu kādam rokās, jau skaņa vien, izlecot iebūvētajai zibspuldzei, liekas kā nelaimes vēstnesis..
Tomēr tā var būt arī laimi nesošs iemesls, kas palīdz bildei izdoties :)
Parasti izlecot maģiskajai, iebūvētajai zibspuldzei, tā mēdz izgaismot kadru, kā vēloties visu kas atrodas tai tuvāk padarīt baltāku nekā tas patiesībā ir, tādējādi pārējo attēla daļu atstājot slīgstot tumsā, un/vai speķainos atspīdumos uz visām redzamajām, atspīdošajām virsmām.

Tomēr- ko es darītu, ja taisot bildes dabiskajā gaismā, lauka apstākļos, nejauši gadītos nonākt tumšā šķūnītī, kurā vienīgais gaismas avots ir viena spuldzīte kas karājas pie sienas, bet es nolemtu ka gribu to bildi?
Tieši tā man nesen gadijās.

Vispirms izmēģināju, ko es varu izdarīt ar pieejamo gaismu, jo man parasti patīk tās noskaņa.
Uzreiz nogriezu F uz 2.8.
Tādējādi ielaižot objektīvā maksimāli daudz gaismas.
Tas ir pats plašākais atvērums kāds manam 28-75mm objektīvam iespējams.
Es ieguvu ISO400 F/2.8 1/15.
Uz 1/15 sekundes daļu ir grūti noturēt kameru rokās tā lai 28mm neizplūstu, tomēr tas ir iespējams.
Ja bildējam maz, vai nekustīgus objektus.
Kas nav iespējams, ir tādā veidā sastindzināt personu, kas tajā pat brīdī aktīvi darbojas ar matu dzenamo aparātu. Pamēģināju augstāku ISO, tas būtu 800. Bet joprojām persona plūst un rezultātā sanāk tikai "abstraktā māksla". Un tā kā ISO1600 man arī nedotu vēlamos rezultātus, es izlēmu par labu iebūvētajai zibspuldzei, kas var izrādīties pat ļoti vēlama ierīce, tādos gadījumos kā šis.
To saprotot un attiecīgi lietojot.
Pirmais ko es gribēju izdarīt, ir likt zibspuldzei saplūst ar dabisko gaismu.
Tās iebūvētās vēlmes "izsprāgt" vietā- liekot tai saplūst ar pieejamo gaismu, radot pavisam mazītiņu gaismas zibsni, tikai pietiekošu, lai sastindzinātu to attēla daļu, ko vēlos dabūt asumā.
Tātad, izmantojot kameras uzstādījumus, nogriezu iebūvētās zibspuldzes jaudu uz -2.
Mūsdienās to var izdarīt pat lielai daļai ziepjutrauku, kaut arī tā nebūt nav tā funkcija ko izvēlas to mērķauditorija un lielākais lietotāju vairums.

Ko es ieguvu?
Pic2 High ISO pop up
ISO800 F/2.8 1/100.
Mazliet uzgriezu lielāku shutteru, lai viss pēc iespējas vairāk sastingtu.
Kā arī tā iemesla pēc, jo izmantojot zibspuldzes bieži nogriežu pieejamo gaismas daudzumu mazliet tumšāku, tādā veidā liekot vairāk izcelties personai, vai priekšmetam ko bildēju, mazliet gaišākiem par fonu.
Ko darīt lai samazinātu ISO ciparu neiegūstot slavenās traki melnās ēnas?
Samazināju arī shutter speed.
Pic3 Lower it down pop up
ISO400 F/2.8 1/60.
Kas joprojām ir lielisks slēdža ātrums, lai bildē viss sastingtu sadarbībā ar zibsni, pat nelielā kustībā, jo tumšās vietās zibspuldze ir labākais veids kādā likt kadram "sastingt".
Dažas dienas vēlāk attapos kādā "parasta vakara apgaismojuma" pilnā dzīvoklī, kad pāris čaļi palūdza lai tos ātri nobildēju pirms došanās prom. Tāpēc lai nevajadzētu ilgi krāmēties ar gaismām un uzstādīšanu vienkāršam snapšotam, es ātri, kameru izvelkot, izlēmu par labu jau pieejamajai, tajā iebūvētajai gaismai.
Šoreiz gan liekot lietā vēl mazāk jūtīgu ISO.
Pic4 On the thin line of blur
ISO200 F/2.8 plus griestu lampas, kas pieprasīja slēdža ātrumu mazliet mazāku par 1/6th.
Nogriežot zibspuldzi uz -2 un ISO200 plus F/2.8 kombinācija lika man apstāties pie cipara 1/6.
1/6tā sekundes daļa nebūt nav labākais ātrums kuru visvieglāk noturēt rokās lai bilde neizplūstu.
To pat labā dienasgaismā ar 28mm uz objektīva ir ļoti grūti noturēt rokām nenotrīcot.
Ir dažādi veidi kā padarīt savas bildes asākas vien pareizi turot kameru rokās.
Internetā var atrast daudz pamācības, dažādiem veidiem un trikiem- kā to labāk izdarīt.
Tāpēc atceries- savienojot to visu ar zibspuldzes radītu zibsni var daudz vieglāk sastindzināt kadru tumšākās vietās un apstākļos.
Protams tas nenostrādātu gadījumam šķūnītī, jo es tobrīd bildēju personu kas nepozē kamerai, bet darbojas savā nodabā.

Šajā gadījumā, arī mazāk redzamas melnās ēnas, kas tomēr bija labāk redzamas iepriekšējās bildēs krītot no sejas uz rokām un otrādi.
To būtu iespējams viegli mainīt mazliet pakoriģējot pozu un leņķi, tomēr es nevēlējos iejaukties procesā.
Gribēju tās bildes atstāt pēc iespējas dabiskāka izskata.

Savās bildēs man patīk sadarboties ar pieejamo gaismu, ja vien tā pieejama kaut cik sakarīga, vai arī nevēlos radīt kādu pilnīgi pretēju efektu.
Manā flickr fotogalerijā iespējams apskatīt vairākas bildes, kas radītas tādā stilā apvienojot gaismas. Man patīk to izmantot nekustīgiem portretiem.

Apkopojums:
Es izvēlos ISO jūtību, tad zemāko(optimālo F ciparu) un pēc tam regulējot shutter speed pētu cik daudz gaismas kamerai ir nepieciešams.
Jā tā prasa vairāk kā es spēju noturēt rokās un tādejādi bildei galīgi izplūstot, labprāt izmantoju visu kas gadās pa rokai lai panāktu vēlamo kadru. Pat iebūvēto zibspuldzi, protams padarot to bildei draudzīgāku, šajā gadijumā - pēc iespējas nemanāmāku.

Droši eksperimentē ar visu kas gadās pa rokai. Gluži vienkārši tik daudz kas var arī izdoties!!
viss.

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru